ZŠ a MŠ Borotín, okres Tábor - členem sítě "Škola pro udržitelný rozvoj"
Naše škola se v roce 2016 zapojila do sítě Škola pro udržitelný rozvoj. Program je realizován Střediskem ekologické výchovy SEVER. Více informací viz níže v citaci z webových stránek
Základní informace o programu
Posláním programu je vzdělávání dospělých v oblasti komunitního plánování a zapojení žáků a veřejnosti do konkrétních akcí zlepšujících životní prostředí.
Pomáháme školám v péči o životní prostředí v jejich okolí.
Program je postaven na myšlence místně zakotveného učení. Žáci spolu s dalšími partnery z vnějšku školy přemýšlí o tom, co mohou udělat pro udržitelnější rozvoj své obce nebo čtvrti. Ze zásobníku nápadů, který vytvoří, pak postupně realizují navržené změny a tím prakticky a konkrétně mění místo, kde žijí a studují, k lepšímu.
Cílem programu je rozvoj občanské společnosti a principů místní Agendy 21, podnícení účasti občanů ve věcech veřejných a vytváření dlouhodobého partnerství školy s rodiči a organizacemi, které v místě působí.
Zároveň tím škola orientuje výuku na potřeby skutečného života a do výuky přirozeným způsobem zahrnuje rozvoj kompetencí potřebných pro řešení problémů současného světa. Program poskytuje žákům i všem, kteří pracují na místní úrovni, základní znalosti a dovednosti k dlouhodobému plánování a realizaci udržitelného rozvoje místa.
Škola pro udržitelný život je společný program Nadace Partnerství a Střediska ekologické výchovy a etiky Rýchory – SEVER . Generálním partnerem programu je Toyota Motor Czech spol. s r.o.
Kde probíhá
Díky projektu Škola pro udržitelný život – vzdělávání pro udržitelný rozvoj a tvorba sítě škol a jejich partnerů podpořenému z OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost probíhá program ve všech krajích ČR kromě Prahy.
Kdo se může přihlásit
Do programu se mohou přihlásit základní a střední školy, které chtějí spolupracovat s obcí, aktivními občany, místními iniciativami a dalšími partnery na uskutečnění společných projektů. Realizované projekty přispívají ke zlepšení stavu životního prostředí, zlepšení vztahu učitelů a žáků, vztahů obce, školy a veřejnosti.
Mgr. Pavlína Nováková