Základní škola

ZŠ a MŠ Borotín, okres Tábor - členem sítě "Škola pro udržitelný rozvoj"

Naše škola se v roce 2016 zapojila do sítě Škola pro udržitelný rozvoj. Program je realizován Střediskem ekologické výchovy SEVER. Více informací viz níže v  citaci z webových stránek

Základní informace o programu

Posláním programu je vzdělávání dospělých v oblasti komunitního plánování a zapojení žáků a veřejnosti do konkrétních akcí zlepšujících životní prostředí.

Pomáháme školám v péči o životní prostředí v jejich okolí.

Program je postaven na myšlence místně zakotveného učení. Žáci spolu s dalšími partnery z vnějšku školy přemýšlí o tom, co mohou udělat pro udržitelnější rozvoj své obce nebo čtvrti. Ze zásobníku nápadů, který vytvoří, pak postupně realizují navržené změny a tím prakticky a konkrétně mění místo, kde žijí a studují, k lepšímu.

Cílem programu je rozvoj občanské společnosti a principů místní Agendy 21, podnícení účasti občanů ve věcech veřejných a vytváření dlouhodobého partnerství školy s rodiči a organizacemi, které v místě působí.

Zároveň tím škola orientuje výuku na potřeby skutečného života a do výuky přirozeným způsobem zahrnuje rozvoj kompetencí potřebných pro řešení problémů současného světa. Program poskytuje žákům i všem, kteří pracují na místní úrovni, základní znalosti a dovednosti k dlouhodobému plánování a realizaci udržitelného rozvoje místa.

Škola pro udržitelný život je společný program Nadace Partnerství a Střediska ekologické výchovy a etiky Rýchory – SEVER . Generálním partnerem programu je Toyota Motor Czech spol. s r.o.

Kde probíhá

Díky projektu Škola pro udržitelný život – vzdělávání pro udržitelný rozvoj a tvorba sítě škol a jejich partnerů podpořenému z OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost probíhá program ve všech krajích ČR kromě Prahy.

Kdo se může přihlásit

Do programu se mohou přihlásit základní a střední školy, které chtějí spolupracovat s obcí, aktivními občany, místními iniciativami a dalšími partnery na uskutečnění společných projektů. Realizované projekty přispívají ke zlepšení stavu životního prostředí, zlepšení vztahu učitelů a žáků, vztahů obce, školy a veřejnosti.

 

                                                                                             Mgr. Pavlína Nováková